LEVERANSANMÄRKNING


Kära kunder, med öppnandet av den fysiska butiken i Göteborg måste vi ändra vår leveransservice till Göteborg och regioner. Du kan fortsätta att göra din beställning online, om du föredrar det, och hämta den i vår butik på Odinsgatan 20 utan extra kostnad.


För hämtning i Kungälv, vänligen schemalägg i förväg.


Övriga beställningar levereras genom DHL.


VANLIGA FRÅGOR

Q. Hur handlar jag online?


Du väljer de produkter du vill köpa och lägger dem i korgen. När du har valt alla önskade produkter, klicka på korgen, kontrollera produkterna och fyll i dina personuppgifter i nästa steg och följ instruktionerna på sidan. Välj frakt, betalningsmetod och slutför din beställning. Du kommer att få ett bekräftelsemail av din beställning.


OBS: när du väljer betalningsalternativet på swish, sker betalningen efter att din order har slutförts. (Det här alternativet gäller endast Sverige)


Q. Vad vi har för betalningsalternativ?


Vi accepterar PAYPAL, STRIPE - (de flesta kreditkort accepteras)
Swish (Det här alternativet gäller endast Sverige)
Bankgiro - insättning på konto. Betalning måste göras i förväg.


Q. Levereras paketet hem?


Vanligtvis går paketet till en DHL-servicestation som ligger närmast ditt hem. Du får ett SMS från DHL med informationen för att hämta din beställning. Om du vill att ditt paket ska gå direkt till ditt hem, vänligen meddela oss, eftersom priserna är högre.

Q. Vilka länder skickar vi till?


Vi skickar till hela Sverige, med DHL och till alla länder i Europeiska unionen, med UPS. Frakt till EU-länder kostar i genomsnitt 190,00 SEK för 5 kg och 250,00 SEK för cirka 10 kg. Frakt baseras på vikt och volym. Frakt inom Sverige baseras också på vikt och volym och du kommer att kunna se värdet i slutet av din beställning, eftersom systemet beräknar vikten automatiskt. I genomsnitt kostar det 98,00 kronor för 3-4 kg och 148,00 upp till 12 kg och så vidare. Den maximala vikten är 20 kg och om den överstiger denna vikt tar vi kontakt med kunden.


Q. Hur lång tid tar det att få ordern?


Vi har upp till 7 arbetsdagar på oss att skicka produkterna, men vanligtvis får kunden dem inom 3-4 dagar. Vid fördröjning kontaktar vi för att informera om orsaken till förseningen. Så snart vi publicerar ditt paket får du ett e-postmeddelande med uppgifterna och spårningsnummer.


LEVERANS

Vi skickar våra varor med DHL.

Normal leveranstid inom Sverige är  2-7 arbetsdagar.

Tänk på att det kan ta en en dag extra vid leverans med avi.


Vid mycket belastning kan det vara 1-2 dagar extra.

Vi tar inte ansvar för försändelser som kommer bort i postens / transportsbolagens hantering. Detta är mycket ovanligt men det händer.

FRAKTKOSTNAD

Frakten är kopplad till vikten på din beställning. Fraktkostnaden ligger normalt på  98:- upp till  3kg. 

Eventuell höjning av frakten kan tillkomma vid större beställningar samt högre postvikt.


Vid ny fraktkostnad kontaktas Kunden av Pitanga Brasil. 

BETALNINGSALTERNATIV

Vi accepterar PAYPAL, STRIPE - (de flesta kreditkort accepteras)


Swish (Det här alternativet gäller endast Sverige)


Bankgiro - insättning på konto. Betalning måste göras i förväg.

RETUR

Vid retur  betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelandet om retur/ångerrätt skickats till Pitanga Brasil. Varan ska skickas välemballerad, i fint skick och i eventuell originalförpackning.

 

Pitanga Brasil betalar snarast tillbaka beloppet, senast inom 30 dagar från det att Vi har mottagit  den returnerade varan eller att Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.


REKLAMATION


Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar att anmäla ett fel av beställd vara ska kontakta Pitanag Brasil så snart som möjligt efter att felet upptäckts. 



VARUKVALITET OCH ÅNGERRÄTT

Är det fel på någon vara eller om en vara saknas ska Du kontakta Pitanga Brasil omedelbart för eventuell kreditering av de saknade eller felaktiga varan. Pitanga Brasil ansvarar ej för  returkostnader. Återbetalning kommer att ske inom 30 dagar. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

 

Du har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt till  ångerrätt inom 14 dagar från den dag Du tar emot varan,  Ångerrätten gäller dock inte vid köp av dagligvaror med kort giltighetsdatum (som kan försämrar inom kort tid) eller varor där förseglingen har brutits av konsumenten från Pitanga Brasil. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan är i  oförändrat skick och att ingen försegling brutits samt varor med lång giltihetsdatum.

Vid retur oh ångerrätt skicka mail till Pitanga Brasil där Du  anger ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer  samt varför du vill returan eller ångrar ditt köp.

 

Skicka mail  till:

Email: info@pitangabrasil.se

 

Adress:

Pitanga Brasil Trading.

Odinsgatan 20

SE-411 03 Göteborg

Tel: +46 (0)70 821 1167

INTEGRITETSPOLICY AV PERSONUPPFIGTER

Pitanga Brasil värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är vår målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information Pitanga Brasil  samlar in och hur denna används. Genom att godkänna policyn på Webbsidan i samband med medlemskap eller köp så samtycker du till behandling av dina personuppgifter.

FORCE MAJEURE

Pitanga Brasil ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.

VI HÖRS



Hör gärna av dig till oss