AVISO DE ENTREGA


Caros clientes, com a abertura da loja física em Gotemburgo, precisamos alterar nosso serviço de entrega para Gotemburgo e regiões.


Você pode continuar fazendo seu pedido on-line, se assim preferir, e retirar na nossa loja na Odinsgatan 20, sem custos adicionais.


Para retirada em Kungälv, favor agendar com antecedência. 


Todos os pedidos on-line enviamos com a DHL.


PERGUNTAS MAIS FREQUENTES

Q. Como faço para comprar on-line?


Você escolhe os produtos que deseja comprar e vai pondo na cestinha. Quando você tiver escolhido todos os produtos desejados, clique na cestinha, confira os produtos e no próximo passo preencha seus dados pessoais e siga as instruções da página.

Escolha o frete, forma de pagamento e finalize seu pedido. Você receberá um email de confirmação do seu pedido. 


OBS:  quando você escolhe a opção de pagamento no swish, o pagamento é feito após a conclusão do seu pedido. (Esta opção é válida apenas para Suécia)


Q. Quais são as formas de pagamento?


Aceitamos PAYPAL,  STRIPE - (a maioria dos cartões de crédito são aceitos)

Swish (Esta opção é válida apenas para Suécia) 

 Bankgiro - depósito em conta. 

O pagamento deve ser antecipado.


Q.  O pacote é entregue em casa?




Normalmente o pacote vai para um  posto de serviços da DHL que seja mais próximo a sua residência.  Você recebe um sms da DHL com as informações para retirada da sua encomenda. Caso você deseje que seu pacote vá direto para sua casa, favor nos informar, pois os preços são mais elevados.

Q. Quais os países que enviamos?


Enviamos para toda a Suécia, com a DHL e  para todos os países da União Europeia,

com a  UPS. O frete para os países da U.E. custa em média 190,00 coroas suecas para 5 kg e 250,00 coroas para aproximadamente 10kg.

O frete é baseado no peso e volume. 


O frete dentro da Suécia também é baseado no peso e volume e você poderá ver o valor no final do seu pedido, pois o sistema calcula o peso  automaticamente. Em média custa 98,00 coroas para 3-4kg e 148,00 até 12kg e assim por diante.   O peso máximo é de 20kg e caso exceda este peso, fazemos contato com o cliente.


Q. Quanto tempo leva para chegar a encomenda?


Temos até 7 dias úteis para enviar os produtos, mas normalmente o cliente recebe dentro de 3-4 dias.  Em caso de atraso, fazemos contato para informar o motivo da demora. Assim que postarmos seu pacote, você recebe um e-mail com os dados e nr. de rastreamento.



LEVERANS

Vi skickar våra varor med DHL.

Normal leveranstid inom Sverige är  2-7 arbetsdagar.

Tänk på att det kan ta en en dag extra vid leverans med avi.


Vid mycket belastning kan det vara 1-2 dagar extra.

Vi tar inte ansvar för försändelser som kommer bort i postens / transportsbolagets hantering. Detta är mycket ovanligt men det händer.

FRAKTKOSTNAD

Frakten är kopplad till vikten på din beställning. Fraktkostnaden ligger normalt på  98:- upp till  3kg. 

Eventuell höjning av frakten kan tillkomma vid större beställningar samt högre postvikt.


Vid ny fraktkostnad kontaktas Kunden av Pitanga Brasil. 

BETALNINGSALTERNATIV

Betalning av beställningar sker i förskott via:

PayPal: info@pitangabrasil.se


Kortbetalning via hemsidans egna lösning Stripe

Bankgiro: 5046-2183

eller

Swish: 1234665725 / SWEDBANK


Glöm inte att skriva in ordernummer eller dina uppgifter. (Namn, adress)

RETUR

Vid retur  betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelandet om retur/ångerrätt skickats till Pitanga Brasil. Varan ska skickas välemballerad, i fint skick och i eventuell originalförpackning.

 

Pitanga Brasil betalar snarast tillbaka beloppet, senast inom 30 dagar från det att Vi har mottagit  den returnerade varan eller att Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.


REKLAMATION


Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar att anmäla ett fel av beställd vara ska kontakta Pitanag Brasil så snart som möjligt efter att felet upptäckts. 



VARUKVALITET OCH ÅNGERRÄTT

Är det fel på någon vara eller om en vara saknas ska Du kontakta Pitanga Brasil omedelbart för eventuell kreditering av de saknade eller felaktiga varan. Pitanga Brasil ansvarar ej för  returkostnader. Återbetalning kommer att ske inom 30 dagar. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

 

Du har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt till  ångerrätt inom 14 dagar från den dag Du tar emot varan,  Ångerrätten gäller dock inte vid köp av dagligvaror med kort giltighetsdatum (som kan försämrar inom kort tid) eller varor där förseglingen har brutits av konsumenten från Pitanga Brasil. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan är i  oförändrat skick och att ingen försegling brutits samt varor med lång giltihetsdatum.

Vid retur oh ångerrätt skicka mail till Pitanga Brasil där Du  anger ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer  samt varför du vill returnera eller ångrar ditt köp.

 

Skicka mail  till:

Email: info@pitangabrasil.se

 

Adress:

Pitanga Brasil Trading.

Odinsgatan 20

SE-411 03 Göteborg

Tel: +46 (0)70 821 1167

INTEGRITETSPOLICY AV PERSONUPPGIFTER

Pitanga Brasil värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är vår målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information Pitanga Brasil  samlar in och hur denna används. Genom att godkänna policyn på Webbsidan i samband med medlemskap eller köp så samtycker du till behandling av dina personuppgifter.

FORCE MAJEURE

Pitanga Brasil ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder.

OLÁ



ENTRE EM CONTATO COM A PITANGA